Prema Tokijskoj deklaraciji WMA definirana je tortura 1975. godine kao:“Namjerno, sistematsko ili nemilosrdno zadavanje fizičke i mentalne patnje od strane jedne ili više osoba koje djeluju same ili po naređenju bilo kog autoriteta, ili iz bilo kog drugog razloga, da bi prisilile drugu osobu da da informacije ili priznanje.”
Prema konvenciji UN-a izglasanoj 1948. godine, a koju je ratificirao veliki broj država 1984. godine tortura je definirana kao:“Čin koji prouzrokovanjem fizičkog i mentalnog bola ili patnje ima za cilj da žrtva oda informaciju ili priznanje, čin koji kažnjava žrtvu za nešto što je žrtva ili neka treća osoba učinila ili je osumnjičena da je učinila, čin koji ima namjeru da osobu zastraši ili prisili na nešto ili da mučenjem žrtve zastraši neku treću osobu, čin torture iz razloga diskriminacije bilo koje vrste kada taj bol ili patnju zadaje osoba uz pristanak i saglasnost osoba koje su službeno ovlaštene.”
Tortura ostavlja psihološke, fizičke i socijalne posljedice na preživjelog.
Psihološke posljedice širokog su dijapazona: od osjećanja stida i krivnje, sniženog samopouzdanja, samopoštovanja, noćnih mora, teškoća u koncentraciji, oslabljene memorije, anksioznosti, depresije, somatizacije, do simptoma PTSD, te komplicirane forme PTSD (Complex PTSD – Post-torture sindrom) gdje se javljaju i trajne promjene ličnosti. Promjene ličnosti su i krajnji cilj torture, da se osobi utisne u memoriju da je uništena i da nikada više nakon torture neće biti ista osoba.
Socijalne posljedice proizlaze iz prethodno navedenih oštećenja, a obuhvataju nesigurnost, povlačenje, nesnalaženje u okruženju, oštećeno funkcioniranje u partnerskom odnosu, u porodici, kao i prema djeci, te radnu nefunkcionalnost.
Masovna tortura u BiH je provođena u sklopu ratne strategije etničkog čišćenja teritorija i dokazanog genocida populacije druge etničke pripadnosti.
Glavni zaključci istraživanja britanskih psihologa i psihoanalitičara tokom i nakon Drugog svjetskog rata, kao i studija koje su se desile u Izraelu, Palestini, Sjevernoj Irskoj, Mozambiku i drugim ratnim zonama u posljednjem stoljeću su:
Djeca i adolescenti reaguju različito na ratna događanja: njihove reakcije zavise o njihovom uzrastu, o razvojnoj fazi i emotivnim i kognitivnim sposobnostima; o spolu; o cjelovitosti porodice ili osobe za koju se vežu; o tome da li je dijete pretrpjelo ozbiljne fizičke ozljede; o blizini ratnih dešavanja i tipu ratnog iskustva; i o mogućnosti za oporavak nakon događaja. Štaviše, poznato je da djeca i adolescenti na ratni stres reaguju različitim oblicima ponašanja, poremećajima i psihološkim problemima, odnosno da ne reaguju na ratnu traumu samo simptomima posttraumatskog stresnog poremećaja (Jensen i Shaw, 1993; Boardman, 1994; Milgram, 1982).
Također, polazeći od premise da rast i razvoj ličnosti pod vanrednim prilikama kao što su ratne, nedvojbeno predstavlja psihotraumatizirajuću klimu i da se populacija koja se našla pod takvim vanjskim uvjetima u principu smatra visoko traumatiziranom, pretpostavlja se i da su moguće trajne negativne posljedice po mentalno zdravlje populacije u razvojnom dobu.
Genocid je, u najširoj definiciji, namjerno uništavanje socijalnog identiteta. Razni subjetki su genocid često definisali u užem smislu. Jedan od takvih pristupa je ograničavanje genocida na namjerno ubijanje, pristup koji je prva formalna definicija genocida pod ženevskom konvencijom odbacila kao nepotpun. Ženevska konvencija je ograničila socijalne identitete u definiciji na nacionalne identitete. Drugi su ograničili genocid na etnicitet, rasu i religiju kao socijalne identitete. Ponekad su i politički identiteti pokriveni definicijom. Rastom anti-nacionalističkih sentimenata, nacionalni identitet često biva identifikovan razlogom genocida, te je socijalni identitet namjerno ciljan kao meta od strane politika koje se bore protiv genocida. Očito je da apsolutan koncenzus ne postoji u vezi sa preciznom definicijom genocida.
Riječ genocid je 1943. prvi put upotrijebio Raphael Lemkin (Rafael Lemkin) (1900.-1959.), Poljak i Židovski učenjak u polju pravnih pitanja. Riječ ima korijen u grčkoj riječi genos(porodica, pleme, rasa) i latinskoj riječi occidere (masakrirati). U ishodu Holokausta, Lemkin je uspješno proveo kampanju za univerzalno prihvatanje međunarodnih prava, definišući i zabranjujući genocid. Konvencija o prevenciji i kaznama za krivično djelo genocida, koja je usvojena od strane Generalne Skupštine UN-a je postigla ovaj cilj 1948., stupajući na snagu 1951. godine.
Prema dr Gregory Stenton, predsjedniku Genocide Watch, genocid se razvija u osam etapa:
Tokom ratova u bivšoj Jugoslaviji bilo je više ratnih zločina na njenzinoj teritoriji. Jedan od njih je Srebrenica, gdje je preko 8000 muških Bošnjaka ubijeno. Ova ubistva su se dešavala od 11. jula 1995 pa do narednih dana nakon što su snage bosanskih Srba stekli kontrolu nad do tad zaštićenoj enklavi Srebrenica i Žepa pod zaštitom UN snaga, Holandskih mirovnjaka.
Dana 26. februara 2007 opisao je Međunarodni sud pravde u Den Hagu, glavni pravni organ u okviru Ujedinjenih nacija, da je masakr u Srebrenici u julu 1995 genocid.